fredag 12 juni 2009

3

Det börjar arta sig! Skapandekraften vibrerar på 5:e våningen!



Dagens kort: Producera grafitti på plats #3.
Först tänkte jag att där måste kortmakarna ha missat något, den platsen är ju ledig. Det är ju för lätt. Sen kom jag på att det antagligen var just för att platsen var ledig som jag kunde skribbla där. Nåväl, jag var snäll och glad för min enkla uppgift. Det betydde ju i iaf minimal friktion i den sociala sfären. Jag hittade en krita och "pyntade" lite runt klasskamrat Ks konstfärdiga dagskonst (hon hade alltså också fått uppgift på plats #3). Jag pratade inte med någon om vad jag gjorde men deltog i allmän kommunikation sammtidigt.

Reflektion: Att skapa utanför mitt eget projekt - det jag har huvudfokus på - är krävande. Jag flyttar mig i rummet och i medvetande. En för mig splittrad känsla. Såhär måste det vara att mata en känsla av oro...


Ett försök att hitta riktning?

Landet 7 börjar få ordning på byggnationen, en minst sagt spartansk arkitektur. Jag har haft turen att få en lång och fin låda av grannland 6. Den är här i prefab mode, en sammanhängande kedja av moduler.


Jag jobbar på med dagens produktion och tänker att jag vill se resultat på golvet innan jag går idag. Jag känner hur alla i rummet har samma fokus. Vi hinner knappt sätta på musik. Kommer vi att hinna? Två arbetsdagar kvar. Handledare S lugnar oss; försöka duger. Planen är att jag skall måla husen för att uppnå en blöt och mörk känsla, men jag är öppen för alternativ. Jag ställer ner det jag har...





Topos fredag 16:00

Ps/Dagens tips! Såg TV2s K-special! (Repris: 14/6).
Nyinsatt för dagen, handlade om konstbubblan som brast och marknadsspelet bakom.
http://svt.se/2.109829/1.1586997/den_stora_konstbubblan?lid=puff_1587941&lpos=lasMer /Ds

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad spännande. Jag vill också vara med på sommarkursen. Kommer och hälsar på någon dag.
Har du fått tillbaka serien från vfu? Kram

enannie sa...

Wow! Det har verkligen hänt grejer i ditt land sedan jag var där i förrgår. Ska inspektera i morgon. Jag ska nämligen dit och ta igen lite tänkte jag. Muhaha.
Syns på måndag! Kram.