måndag 11 maj 2009

Vad är er utmaning sa H!

Hon stormade in till vårt ooficiella möte och kastade ur sig denna utmanande och högst relevanta fråga.
Vi försökte svara dej då H, men nu när jag är hemma känner jag behovet av att dela med mig av ett pågående beroende, och den utmaning det utgör.
Just nu handlar det alltså om att minska på min konsumtion av ett visst dinkelknäckebröd (H, jag skojar inte). Jag har skrivit till brödföretaget och bett om hjälp att stilla denna eviga hunger, men de har inte svarat. Tycker antagligen att jag verkar oseriös. De skulle bara veta. Min lilla familj står nog för företagets överraskande stora vinstökning det senaste halvåret. Positivt är väl att tandläkaren och hans assistent berömde mina fina tänder vid den sista checken.
Men det finns förståss fler utmaningar, som att få alla att fatta att konsten är/kan göras av alla.

2 kommentarer:

L sa...

Varför ska du sluta med ett vinnande koncept? Jag har hört att dinkel ska vara nyttigt. Knäckebröd låter som en bra last om man jämför med andra frestelser som finns i livet :)fast en utmaning är en utmaing!

Beskrivelse av en känsla sa...

Hehe L! Du e för go.

Ja, vad är en utmaning? Jag har funderat mycket över ditt svar. det är spännande och jag har gått vidare med "den normala pendeln" i mitt tankespår.

L. Din teckning, din talande teckning, är enormt välarbetad. Jag tycker mycket om detaljer och kan stå i timmar och studera en målning/teckning/övrigt verk för att komma åt detaljerna, studera hur konstnären åstadkommit sitt verk. Det kommer jag göra med ditt med, vare sig du vill eller inte ;)

Detaljer is da shit! Jobba på...du är fascinerar mig!

/J